Додай екологію до своїх інвестицій в Україну! 👊🇺🇦  Підтримай наш план на 2024 рік →

Завод із переробки батарейок SNAM, Франція

Саме сюди приїжджають на переробку акумулятори від гібридів Toyota, Citroën, Peugeot, Opel. І саме тут працює одна з небагатьох у світі ліній, де ще з 1981 професійно переробляють одну із найстрашніших батареєчних отрут — нікель-кадмієві акумулятори.

Всього тут переробляють 6 типів батарейок, а решту відправляють на інші заводи у Європі, назви яких нам, на жаль, не змогли повідомити через договори про забезпечення конфіденційності.

На підприємстві діє більший режим секретності, ніж на інших заводах з якими ми встигли поспілкуватись: вони не надали фотографії установок, і порадили взяти фото для цього матеріалу з google maps.

Ціна переробки

350 € за тонну несортованих батарейок. Далі їх сортують і відправляють на відповідну лінію із переробки.

Сортування

Сортування на SNAM відбувається в 2 етапи: спочатку автоматично, а потім додатково вручну.

Переробка

На території підприємства переробляють 6 типів відпрацьованих батарейок.

Нікель-кадмієві

Після сортування ці батарейки подрібнюють, оброблять жаром (піроліз) та дистилюють. Відокремлюється кадмій. Його чистять і виплавляють у злитки. По іншому каналу отримують ферро-нікель, з нього виходять злитки нікеля. І ще з однієї лінії переробки виходить сплав нікель-заліза. Всі це потім продають.

Нікель-метал гідритні

З цим типом роблять теж саме, що й з нікель-кадмієвим. На виході отримують сплав нікель-заліза або ж нікель-залізні злиточки.

Літій-іонні

Обробляють термічно, дроблять, просіюють. Далі розділяють компоненти за допомогою магнітів. На виході отримують чорні та кольорові метали.

Цинк-карбонові, лужні та сольові

Сортують, подрібнюють, отримують феро-марганець, цинк. У процесі подрібнена маса проходить через газовий очищувач, пиловий та вугільний фільтри.

Решта батарейок

Літієві одноразові, ґудзики, ртутні та свинцеві батарейки SNAM не переробляє, а відправляє підприємствам партнерам. На жаль, назви цих заводів SNAM не може розголошувати.

Екологічність

Тут переробляють 6000 тонн нікель-кадмієвих батарейок на рік. Але при цьому, за даними видання Ladepeche.fr, роблять незначні викиди у навколишнє середовище: 776 г кадмію/рік (при нормі 15 кг).

Завод щоденно міряє свої викиди в атмосферу.

А також зовнішня незалежна лабораторія здійснює:

• щоквартально: моніторинг навколишнього повітря.

• раз на півроку: моніторинг підземних вод.

• щорічно: контроль за викидами в атмосферу і воду.

Висновок

Про SNAM у нас склалося враження дуже серйозної та якісної компанії. Також вони пропонують не високу ціну у порівнянні з іншими заводами (350 € за тонну). Але завод знаходиться приблизно о 2000 км від України. Транспортні витрати на послуги ліцензованого перевізника небезпечних відходів, імовірно, зроблять ціну відправки зависокою.

Тому, скоріш за все, українські батарейки будуть відправлені на один із ближчих заводів.

Джерела

У підготовці матеріалу крім даних з особистої переписки ми використовували такі джерела: